Minggu, 08 November 2015

A Rawatan Asli Untuk Sindrom Usus Mudah Rengsa (IBS)

A Rawatan Asli Untuk Sindrom Usus Mudah Rengsa (IBS)

Ini adalah salah satu siri artikel yang membincangkan sejauh mana tubuh manusia boleh menyembuhkan sendiri penyakit yang serius, dan bagaimana seseorang dapat meningkatkan sistem imun untuk membantu proses ini. Seperti yang saya nyatakan dalam artikel yang lain, saya bukan doktor dan tidak mempunyai latihan perubatan. Walau bagaimanapun, saya seorang pesakit yang mempunyai pengalaman penyakit yang serius dan saya, atas nasihat penasihat perubatan saya, dirawat bahawa penyakit dengan meningkatkan sistem imun saya supaya badan saya boleh melawan kedua-dua gejala dan penyebab penyakit.

Baca artikel saya yang lain untuk mendapatkan penyata mengenai bagaimana saya menakluki pankreatitis dengan meminum jus lidah buaya. Minuman ini membantu dalam dua cara: ia adalah anti-radang; dan ia telah terbukti untuk meningkatkan sistem imun badan.

Banyak masalah penghadaman adalah hasil daripada keradangan. Satu contoh ialah Sindrom Usus Mudah Rengsa (IBS) yang memberi kesan kepada 10-20% penduduk. IBS bukan penyakit yang mengancam nyawa, tetapi gejala-gejala boleh memaksa pesakit ke dalam perubahan gaya hidup. Tanda-tanda adalah sakit di dalam perut; kembung perut; keperluan mendesak untuk menggunakan tandas; dan perubahan tabiat membuang air besar, turun naik antara sembelit dan cirit-birit. Keperluan untuk menggunakan tandas pada masa yang singkat boleh membawa kepada masalah lemah kawalan kencing paling teruk, dan sering akan bermakna bahawa orang dengan sindrom usus akan keberatan untuk meninggalkan rumah kerana bimbang tandas mungkin tidak boleh dipakai jika perlu. Ini boleh membawa kepada kemurungan. Jadi, walaupun keadaan itu tidak boleh mengancam nyawa, ia boleh dan tidak mempunyai kesan yang besar kepada kehidupan pesakit.

Diet boleh mempunyai kesan ke atas IBS. Ia adalah disyorkan bahawa mereka yang mempunyai IBS mengurangkan pengambilan serat tidak larut dengan mengurangkan bijirin seperti beras perang dan roti mil penuh; dan pada masa yang sama meningkatkan pengambilan serat larut dengan memakan lebih oat, barli, buah-buahan seperti epal dan pisang, dan sayur-sayuran akar seperti kentang dan lobak merah.

Sesetengah makanan boleh mencetuskan serangan sindrom usus terganggu. Makan kurang coklat (maaf!); mengurangkan minuman yang mengandungi kafein; dan minum lebih banyak air - ini akan membantu jika anda mempunyai sembelit. Jika anda mempunyai serangan cirit-birit kemudian mengelakkan pemanis buatan 'sorbitol. Makan lebih oat boleh membantu jika kembung perut menjadi masalah.

Walaupun doktor individu telah bertemu dengan kejayaan apabila mengesyorkan bahawa pesakit jus lidah buaya minuman untuk memerangi IBS; yang, percubaan double-blind plasebo terkawal diperlukan sebelum profesion perubatan umumnya menerima bahawa lidah buaya adalah ubat terbukti IBS. Apa-apa percubaan yang sedang berlaku di sebuah hospital di Swansea, Wales. Perbicaraan tidak lagi lengkap dan ia akan menjadi masa sebelum keputusan adalah ke tangan. Dalam pada itu, jika anda mengalami IBS anda mempunyai apa-apa kehilangan dengan meminum jus lidah buaya; tidak ada kesan sampingan yang dilaporkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar