Minggu, 08 November 2015

Menjelaskan Mitos Mengenai Glucosamine

Menjelaskan Mitos Mengenai Glucosamine

Tidak ada gunanya terus meragui kaedah di mana Glucosamine kondroitin boleh merawat artritis. The American jurnal Pakar Perubatan Keluarga telah memberikan "B" Kedudukan keterangan bagi bahan-bahan aktif dalam ubat. Ini bermakna bahawa terdapat pesakit berorientasikan beberapa bukti tetapi ia adalah kedua-dua yang terhad dan tidak konsisten. Dalam cadangan mereka Glucosamine sulfat datang sebagai salah satu program rawatan yang sederhana. Chondroitin dikatakan menyediakan beberapa manfaat bagi sekumpulan pesakit tetapi ia tidak akan disyorkan.

1. Latar belakang keraguan: Walaupun pesakit boleh menjadi sangat meyakinkan, mereka tidak adalah satu-satunya pihak untuk program penilaian. Berat sebelah dan plasebo kesan boleh bermakna bahawa mereka mengesyorkan jenis agak tidak berguna ubat. Jenama Dona telah diberi kepercayaan oleh beberapa keputusan awal tetapi mereka sama sekali tidak boleh dipertikaikan. Menariknya negara yang bukan bertutur dalam cenderung mempunyai penilaian yang positif lebih tinggi daripada di berbahasa Inggeris kelompok. Mungkin ada berat sebelah dalam kajian yang dijalankan di dalam UK, Amerika Syarikat dan Kanada.

2. Kajian 2005 dan kesan plasebo: Pada tahun itu terdapat kajian sesetengah pesakit yang telah mengambil glukosamina untuk tujuan merawat artritis lutut. Plasebo A telah diperkenalkan dan pesakit masih berasa lebih baik. Malah tidak ada perbezaan ketara dalam persepsi mereka. Ia adalah jenis-jenis hasil yang menimbulkan keraguan mengenai sebarang percubaan yang berkaitan dengan genre ini. Pelepasan subjektif boleh mengelirukan kerana tidak ada cara perakaunan bagi semua tindak balas dan motivasi mereka. Malah ujian yang melibatkan NSAID atau bukan steroid anti radang mendapati bahawa rawatan ini selain berfungsi lebih baik daripada Glucosamine kondroitin.

3. kumpulan sub Bagaimana boleh bertindak balas secara berbeza: Satu lagi kajian yang melihat kumpulan kohort. Sampel itu dibahagikan kepada lima kategori. Ini adalah di antara tahap kesakitan supaya unsur-unsur kekuatan akan dianggap betul. Perkara yang konsisten sahaja adalah bahawa semua kumpulan mengalami keputusan yang tidak konsisten. Ia perlu diambil perhatian bahawa kebanyakan sampel dan makanan tambahan perubatan hanya mengandungi 1/1000 atau 1/10000 amaun yang terkandung di dalam badan secara semulajadi. Mungkin sampel tidak mendapat dos yang mencukupi ke dalam pesakit yang sedang diuji. Walau bagaimanapun terdapat isu-isu praktikal. Tidak kira bermanfaat ia mungkin, idea membuat orang menelan satu ribu pil adalah tidak munasabah.

4. Peranan syarikat-syarikat farmaseutikal: Ia adalah mudah untuk membuat kesilapan memikirkan bahawa syarikat-syarikat farmaseutikal berminat untuk meningkatkan kesihatan dunia. Keengganan mereka untuk menyediakan kos rendah rawatan anti retroviral kepada pesakit AIDS adalah salah satu daripada contoh-contoh sikap mereka. Ini bermakna bahawa mereka akan gembira untuk menjual idea bahawa Glucosamine kondroitin sebenarnya berfungsi tanpa mengira bukti. Ini adalah kerja dalam proses.

Terdapat banyak maklumat di luar sana mengenai Glucosamine kondroitin. Anda perlu untuk melawat jurnal perubatan atau rakan sebaya sumber yang diluluskan dalam rangka untuk mendapatkan data yang tepat mengenai makanan tambahan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar