Minggu, 08 November 2015

Ayurveda Products, Cara Pilih Apa yang sesuai untuk Anda

Ayurveda Products, Cara Pilih Apa yang sesuai untuk Anda

Ayurveda adalah sains kuno yang masih dengan bangganya memakai sisa-sisa akarnya. Banyak nama-nama dan resipi Ayurveda tarikh kembali ke dunia purba dari mana ia datang, dan bagi mereka yang tidak tahu bahasa Sanskrit tuan rumah nama purba yang seolah-olah untuk jubah produknya boleh menjadi agak keterlaluan. Ini mungkin membuat ia kelihatan sukar untuk menentukan produk adalah untuk apa tujuan dan mana yang khususnya seseorang mahu atau keperluan. Walaupun pembelajaran perbendaharaan kata Ayurveda mengambil masa, ia tidak perlu untuk membaca Sanskrit untuk mencari produk yang anda perlukan untuk menggunakan manfaat yang Ayurveda mempunyai untuk menawarkan anda. Dengan pemahaman asas doshas, ​​kaedah rawatan Ayurveda dan sensitiviti kepada keperluan anda sendiri individu, anda boleh lebih kerap daripada tidak cari produk yang betul untuk rawatan yang anda perlukan.

Ayurveda memahami kehidupan untuk kedua-dua disebabkan oleh dan merupakan sebahagian daripada usaha sejagat. Kehidupan adalah buah dari alam semesta. Sebagaimana alam semesta terdiri daripada lima elemen asas, jadi adalah semua kehidupan. Walau bagaimanapun, kelima-lima elemen nyata dalam hidupan tiga doshas, ​​masing-masing sebagai kesatuan dua elemen. Ini doshas adalah Vata, Pitta dan Kapha. Tiap-tiap orang dilahirkan dengan komposisi doshic daripada nisbah tertentu daripada tiga doshas. Ini mentakrifkan perlembagaan asas seseorang dan dikenali sebagai prakruti seseorang, atau alam semula jadi. Begitu juga, semua orang menanggung kecenderungan tertentu pada setiap masa dalam masa, ini dikenali sebagai vikruti seseorang. Apabila prakruti dan vikruti seseorang adalah sama ada kesihatan, bagaimanapun, apabila sesat vikruti seseorang dari prakruti mereka ada penyakit. Memahami sifat atau prakruti seseorang adalah penting untuk merawat penyakit. Mengembalikan baki kepada doshas supaya vikruti bahawa seseorang menjajarkan dengan prakruti seseorang adalah tujuan rawatan Ayurveda.

Rawatan Ayurveda mengambil dua bentuk umum. Ia adalah sama ada pencahar, berusaha untuk membersihkan sistem ama, toksin terkumpul, atau ia mengimbangi, dan kerja-kerja untuk memulihkan keseimbangan kepada doshas dalam badan seseorang. Bergantung kepada sejarah dan seriusnya penyakit atau keadaan, kaedah yang berbeza rawatan akan diperlukan untuk akhirnya mengembalikan keseimbangan. Jika ada penumpukan ama dalam badan, rawatan Ayurveda akan bermula dengan membersihkan badan ama ini, dan kemudian meneruskan untuk mengimbangi doshas. Mengenal pasti jenis rawatan yang anda perlukan akan membantu anda menentukan produk Ayurveda akan menjadi berguna untuk anda. Walau bagaimanapun, dalam kebanyakan kes, tindakan mengimbangi rawatan herba yang cukup, dan terdapat pelbagai jenis seperti produk Ayurveda herba untuk setiap jenis keadaan. Dengan pemahaman yang sedikit perlembagaan anda sendiri dan ketidakseimbangan anda boleh membuat kemajuan yang baik dalam memerangi paling penyakit. Walaupun, anda mungkin tertanya-tanya, 'bagaimana saya belajar tentang ketidakseimbangan saya?'

Akhirnya, tiada siapa yang tahu yang lebih baik dari diri sendiri. Ini adalah fakta yang penting yang perlu diingati. Bahagian yang paling penting dalam penyembuhan penyakit dan menyembuhkan apa-apa penyakit adalah mendengar badan, jiwa, dan minda. Jika seseorang pesakit dan terbuka untuk mendengar apa yang mereka katakan tiga akan menerangkan kepada mereka segala yang mereka perlu tahu. Akhirnya, seorang doktor yang baik adalah semata-mata orang yang telah belajar bagaimana untuk mendengar dengan baik badan-badan pesakit mereka, dan seterusnya memahami bagaimana untuk memberi mereka apa yang mereka perlukan. Walaupun tidak semua orang mampu untuk memperoleh pengetahuan dan kemahiran herba perlu untuk mewujudkan rawatan yang kuat untuk orang lain, serta-merta boleh tahu apa yang badan mereka berkata kepada mereka dan intuitif memahami apa yang diperlukan. Memilih produk ayurveda hak lebih daripada apa-apa lagi bergantung kepada satu keprihatinan terhadap isyarat halus badan dan mengikuti jejak mereka.

Walaupun terdapat beribu-ribu produk Ayurveda dilabel dengan nama-nama asing dan mungkin discouragingly panjang, jangan biarkan diri anda ditenggelami atau berpaling dengan ini. Dengan penyiasatan sedikit ke dalam jenis asas rawatan Ayurveda dan perlembagaan tertentu anda sendiri, anda boleh menumpahkan banyak cahaya di dunia jika tidak membingungkan produk Ayurveda. Walau bagaimanapun, yang paling penting sekali ialah anda peka terhadap tanda-tanda yang badan anda memberi anda, ia akan memberitahu anda rahsia penyakit dan kesihatan jika anda mendengar. Kesihatan adalah keadaan semula jadi badan, dan kenyataan yang ia akan sentiasa kembali melainkan jika menghalang. Sama seperti permukaan kolam di dalam hutan akan menetap seperti pesawat lancar kaca apabila berhenti angin dan daun berhenti jatuh, supaya tubuh dan jiwa anda akan mencari keseimbangan apabila gelombang pergolakan hilang. Kesabaran, dan perhatian tenang adalah alat bantuan terbaik untuk mencari rawatan Ayurveda yang tepat untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar