Minggu, 08 November 2015

Batuk Pemulihan Semulajadi Untuk Relief Fast Dari Batuk Nasty

Batuk Pemulihan Semulajadi Untuk Relief Fast Dari Batuk Nasty

Batuk boleh dirawat dengan ubat batuk konvensional tetapi mereka sering mengandungi suppressants batuk. Ini tidak sesuai, kerana badan anda mahu mengusir lendir dan perengsa melalui batuk. Ubat batuk semula jadi boleh menjadi alternatif yang selamat yang membolehkan tubuh anda untuk bertindak secara semula jadi.

Remedi yang paling biasa semula jadi untuk batuk adalah ubat-ubat herba dan minyak pati. Mari kita meneroka mereka sedikit lagi dan mengetahui bagaimana ia boleh digunakan untuk merawat pelbagai jenis batuk lembut tetapi berkesan.

Ubat-ubat herba

Ubat batuk herba terbaik diambil sebagai sirap. Anda boleh sama ada membeli sirap herba siap atau membuat anda sendiri. Remedi terbaik herba untuk batuk adalah akar marshmallow, thyme, liquorice, bawang dan Echinacea.

Terdapat beberapa jenis batuk dan ubat berbeza-beza mengikut di mana masalahnya. Batuk kering biasanya disebabkan oleh sakit tekak dan batuk keputusan tickly dari tekak yang kering. Ambil 3-8 sudu teh sirap akar Marshmallow hari untuk melawan pertarungan batuk atau untuk mencegah tekak anda daripada mendapat kering.

Untuk batuk yang besar kepala mengambil satu sudu teh thyme dan liquorice sirap, 2-5 kali sehari. Thyme merupakan antiseptik untuk paru-paru dan liquorice merupakan herba anti-perengsa dan anti-radang yang akan mengurangkan kerengsaan pada saluran pernafasan. Liquorice hanya boleh digunakan untuk beberapa hari jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, jantung, buah pinggang atau hati masalah atau mengalami pengekalan air. Wanita hamil tidak perlu mengambil sama sekali.

Jika anda batuk banyak, mengambil 4-5 sudu teh sirap bawang setiap hari untuk mengurangkan kekerapan batuk, terutama pada waktu malam. Sirap Bawang hanya berfungsi apabila ia baru dibuat, jadi anda tidak akan dapat membeli ini. Membuat anda sendiri adalah sangat mudah walaupun. Semua yang anda perlukan adalah satu bawang besar dan 7/5 sudu teh gula perang atau madu.

Membuat sirap, kulit dan menghiris bawang menjadi kepingan chunky. Letakkan beberapa keping ke dalam mangkuk kecil dan tutup dengan satu sudu teh gula atau madu. Ulang lapisan sehingga anda telah menggunakan semua bahan-bahan dan meninggalkan mangkuk dilindungi untuk beberapa jam. Gula akan mengeluarkan jus dari bawang dan anda boleh mengumpul sirap.

Jika batuk anda telah mengganggu anda lebih seminggu, mengambil 1ml berwarna Echinacea (juga dikenali sebagai ekstrak herba atau cecair) dicairkan dalam air, tiga kali sehari. Kekuatan berwarna harus 1: 5, iaitu satu bahagian herba untuk lima bahagian alkohol. Anda boleh membeli tinctures siap atau membuat anda sendiri. Tinctures mengambil masa dua minggu untuk melelahkan, jadi jika anda tidak membuat mereka terlebih dahulu ia adalah yang terbaik untuk membeli.

Batuk yang berterusan biasanya menunjukkan kehadiran penyakit seperti asma, pedih ulu hati, titisan bedah hidung atau bronkitis kronik. Untuk merawat kronik 20ml campuran batuk setiap thyme dan tinctures Elecampane (1: 2 Kekuatan), liquorice berwarna (1: 1 kekuatan) dan 40ml tanah ivy berwarna (1: 2 Kekuatan). Tuangkan campuran ke dalam botol kaca gelap dan mengambil 5ml dicairkan dalam air, 2-3 kali sehari.

Minyak pati

Minyak pati boleh masuk ke dalam membran mukus daripada paru-paru dan oleh itu ia adalah mungkin untuk mendapatkan kelegaan daripada batuk dengan menyedut minyak pati. Terdapat cukup beberapa minyak yang boleh digunakan untuk merawat batuk, contohnya lada hitam, Cedarwood, Cypress, kayu putih, geranium, Jintan saru, lavender, lemon, marjoram, pudina, pain atau thyme manis. Meletakkan dua atau tiga titik minyak ke dalam air panas dan bernafas perlahan-lahan. Teruskan sehingga air sejuk semula.

Ubat batuk semula jadi membawa kelegaan dari batuk dengan melonggarkan sebarang kahak dalam paru-paru dan membuka saluran pernafasan tanpa mengeringkan membran mukus. Mereka membawa penyembuhan dengan cara yang lembut lagi berkesan dan berbaloi untuk mencuba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar