Minggu, 08 November 2015

Perubatan Alternatif Tips - Cara Membuat Spray Antiseptik Sendiri Herbal anda

Perubatan Alternatif Tips - Cara Membuat Spray Antiseptik Sendiri Herbal anda

Terdapat banyak herba yang berbeza yang benar-benar mengandungi ciri-ciri antiseptik di dalamnya. Satu contoh akan menjadi minyak pokok teh yang didapati mengandungi sifat-sifat kimia yang akan bertindak sebagai anti-virus dan anti kulat serta penyelesaian antiseptik atau penyelesaian. Anda sebenarnya boleh membuat salah satu semburan herba dengan menggunakan beberapa herba mudah dan air paip biasa. Di bawah adalah antiseptik anda boleh membuat untuk semua luka kulit yang kecil anda, anda mungkin dijalankan di seluruh.

Dapatkan botol semburan bersih, sebaik-baiknya satu yang tidak pernah digunakan sebelum dan isi dengan air. Hanya menggunakan air sejuk dari paip anda dan yang harus bekerja dengan baik. Anda tidak perlu menggunakan apa-apa jenis air khas atau air botol.

Sebaik sahaja anda telah mengisi botol dengan air yang anda akan perlu untuk dimasukkan ke dalam beberapa titik echincea berwarna kemudian tambah sedikit meterai keemasan serta calendula. Echincea ini mengandungi sangat kuat antiseptik, anti-mikrob bersama-sama dengan unsur-unsur anti-virus. Calendula ini adalah apa yang akan melegakan kulit dan mana-mana keradangan yang ia mungkin mempunyai.

Anda boleh sama ada mengambil sedikit minyak pokok teh dan menambah campuran di atas atau anda boleh menggunakannya di tempat yang Echinacea dan meterai emas kerana dengan sendiri minyak pokok teh menyediakan agen antibiotik dan anti-virus yang sangat kuat kepada air.

Sebaik sahaja anda mempunyai semua herba yang anda mahu meletakkan di dalam air, pastikan bahawa anda menggoncang campuran benar-benar, benar-benar baik. Berapa banyak yang berwarna herba anda menambah air anda akan bergantung kepada apa yang saiz botol anda telah membuat keputusan untuk digunakan. Suatu takaran yang baik untuk menambah 6 hingga 10 titik ke dalam 12 auns air ini perlu banyak untuk campuran yang baik. Jika anda mempunyai bekas yang lebih besar hanya meningkatkannya mengikut nisbah di atas.

Selepas anda mempunyai semburan bersedia untuk pergi, ia adalah idea yang baik untuk menyembur sedikit semburan anda ke kawasan berhampiran bahagian dalam siku anda. Ini adalah untuk melihat jika anda mungkin alah kepada mana-mana daripada herba yang anda ada dalam campuran. Jika anda berakhir mendapat ruam atau kulit menjadi jengkel ini bermakna anda alah kepada sesuatu dan tidak perlu menggunakannya. Walau bagaimanapun, jika tiada apa yang berlaku maka anda akan dapat menggunakannya bila-bila masa anda memerlukan beberapa jenis antiseptik.

Jika anda mempunyai luka yang anda menggunakan antiseptik pada dan ia nampaknya tidak bertambah baik pada semua, ia adalah penting bahawa anda berhenti menggunakan semburan dan pastikan untuk masuk dan berjumpa dengan doktor anda mengenainya. Ini boleh bermakna bahawa mungkin ada sesuatu yang lebih serius berlaku dan anda perlu bercakap dengan seseorang yang berkelayakan untuk memikirkan apa yang adalah benar-benar salah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar