Minggu, 08 November 2015

Jangkitan Saluran Kencing - Siapa Mempunyai Risiko Dan Mengapa?

Jangkitan Saluran Kencing - Siapa Mempunyai Risiko Dan Mengapa?

Jadi pertama sekali, kita tahu bahawa UTI, kira-kira 90% daripada kes-kes adalah disebabkan oleh jangkitan E. Coli. Saya sedar ia bukan satu ikatan cahaya matahari untuk difikirkan .. tetapi mari kita lihat .. di mana pada badan anda yang anda rasa mungkin terdapat banyak E Coli? Berikut adalah petunjuk; anda boleh mencari banyak E. Coli dalam "nombor 2." Betul .. sekitar dubur. Berikut adalah satu lagi kuiz pop untuk anda. Siapa yang mempunyai jarak yang lebih pendek dari pembukaan uretra (di mana anda kencing dari) ke dubur (di mana anda tahi dari). Itulah wanita betul. Pada lelaki pembukaan diadakan dengan selamat dari badan, manakala di kalangan wanita, pembukaan, manakala terletak kemas jauh, adalah berdekatan berbahaya dari lain nether-wilayah.

Juga, di sini adalah satu fakta yang menarik Saya pasti anda tidak tahu. Pertama, UTI umumnya merebak "di luar - dalam," yang bermakna jangkitan masuk ke dalam badan dan bergerak ke dalam. Ia biasanya bermula pada pembukaan uretra dan bergerak ke arah pundi kencing. Jarak purata dari uretra yang membuka ke pundi kencing di kalangan wanita adalah 1.5 inci; pada lelaki - 8 inci! Bukan itu hanya sedikit berbeza, itu LOT yang berbeza. Tiada wanita hairan mendapatkan ini UTI begitu banyak lebih kerap.

Seks. Adakah anda tahu bahawa hampir 80% daripada semua UTI ini di kalangan wanita menopaus akan membangunkan dalam tempoh 24 jam selepas mengadakan hubungan seks? Malah UTI itu dianggap jarang berlaku di kalangan wanita membujang. Membangunkan UTI selepas hubungan begitu umum bahawa frasa "bulan madu cystitis" dicipta kerana bagaimana biasa ia adalah untuk wanita pengantin baru untuk membangunkan UTI tidak lama selepas berkahwin, apabila aktiviti seksual biasanya memuncak. Ia adalah benar-benar penting untuk berhati-hati dan kebersihan semasa seks. Juga pastikan anda minum air yang baik sebelum anda melakukan hubungan seks .. bukan kerana anda akan jadi gila di tempat tidur anda akan perlu untuk rehydrate, tetapi kerana ia begitu penting untuk membuang air kecil selepas hubungan seks untuk mengusir bakteria.

Lelaki tidak kebal, dan banyak lelaki didiagnosis dengan UTI juga. Walaupun ia tidak hampir yang kerap wanita terdapat beberapa faktor risiko tertentu yang terlibat untuk lelaki juga. Terutamanya lelaki dengan pembesaran prostat mempunyai risiko yang jauh lebih tinggi untuk UTI berbanding lelaki tanpa pembesaran prostat. Sebab untuk ini adalah prostat membesar biasanya menghalang tabiat mandi biasa. Tabiat kencing normal adalah begitu penting untuk curahan bakteria kami dari badan, bahawa setiap kali proses ini terganggu, masalah pasti berlaku.

Kami akan membincangkan beberapa faktor risiko tambahan dalam artikel yang lain, tetapi di sini adalah salah satu keadaan yang menarik lepas. Jika anda pergi ke doktor kerana anda fikir anda mungkin mempunyai UTI, mereka mungkin akan menetapkan antibiotik untuk rawatan. Adakah anda tahu faktor risiko untuk UTI adalah antibiotik? Antibiotik adalah tanpa diskriminasi. Mereka akan menyerang "bakteria baik" dan "bakteria tidak baik." Apabila anda kehilangan bakteria yang baik, pelbagai keganasan biasanya akan berlaku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar